söndag 14 november 2010

Zombie Dröm

Jag har alltid haft sjuka drömmar och i natt hade jag en till,

Det började med att alla fick reda på att det hade brutit ut en zimbie epedimi, vilket gjorde att alla skulle evakueras till ett speciellt område.

När jag kom till området som såg ut som ett radhusområde, hade de omringat hela området med höga stängsel och vakter överallt. Men alla viste vi att detta inte skulle räcka när fler och fler blev smittade och hotet växte. De som hade lyckats fly till skyddsområdet blev indelade i grupper och skulle placeras i radhusen. Jag hamnade i en grupp som inkluderade två bröder runt 23 år, två systrar runt 17 år och jag. När vi hade blivit placerade i husen fick vi barrakera alla fönster. Efter det kom det en "kontroll-man" som kollade så fönstrena var ogenomträngliga och han barrakerade även dörren utifrån med hänglås och vi innifrån med plankor samt hänglås.

Efter det minns jag att jag började gå runt och leta efter någon stans att gömma mig ifall det skulle komma in en zombie i huset, när jag hade kollat igenom ungefär halva huset träffade jag de två bröderna, och jag satte mig ner och pratade med dom en stund. Jag frågade om de var rädda för vad som skulle hända, de spelade avslappnade och inte bekymmrade alls, men när man tittade i deras ögon såg man hur oron växte.

Efter jag hade talat med bröderna satte jag mig i ett fönster och tittade ut över "området" (eftersom det fanns ett kikhål vid ett av fönstrena) och snabbt insåg jag att tiden var inne, vakterna kunde inte längre hålla tillbaka de stora massorna som bara växte utanför slängslen, jag hörde hur folk började skrika hur skott avlåssades och tillslut hörde jag hur stängslet brast och en panik kännsla ilade igenom hela min kropp. Sen vaknade jag.

Helt störd drömm men dock inte ovanlig i mitt fall, jag drömmer ofta om zombies. Och de kännslor som ofta finns med i drömmen är först oro, rädsla sen panik. Och ofta får vi sitta och vänta, oftast vet jag inte vad som ska hända var min familj är, eller när zombierna hittar just mig. Och ofta föreställer man sig i drömmen hur det kommer att kännas när en zombie hittar en och man blir uppäten levande. Supersjukt!

2 kommentarer:

  1. jag slänger upp några av min dikter så du kan läsa och kommentera gärna :D Jag uppskattar om du ville lägga upp några med så jag kan läsa dina, jag lovar att kommentera :D

    SvaraRadera