onsdag 17 november 2010

Nätter

Dagarna är långa men nätterna är längre,

Jag kan tänka tillbaka på tusen tunga nätter, då man bara har suttit och tänkt, tänkt på allt. Nätter då man bara har suttit och klottrat ner tankar. Bara lyssnat reflekterat varenda ord i låtar. På varför samhäller är si eller så, på varför just samma personer/familj ska få massa problem, allt på samma gång. Jag mins många morgonar då jag vaknat och fortfarande inte känner mig utvilad, men fick vara nöjd om jag fick tre timmars sömn. Att bara gå upp och gå till bussen, och låtar av Rmk, Sober, Kastro, Nuzi (med flera) spelades i lurarna. Det var tungt, varje höst blir jag påminnd om hur tungt det var, det har hänt så mycket som jag skulle vilja skriva ned. Men det går ju tyvärr inte. Jag är bara så glad att mamma kämpade, att pappa var stark, att David orkade och att Rasmus inte minns. Jag mins jag mins allt, nästan varenda besök på sjukhuset. Alla låtar påminner mig om hur det var och om hur det fortfarande är, men nu är man äldre och ser det från en annan synvinkel.  jag brukar alltid säga:

"när jag mådde som sämst, levde jag som mest"

och det stämmer Jag längtar tillbaka, för jag har så mycket minnen från den tiden det gjorde ont men jag mådde så bra när jag var med mina vänner, när vi festade, när vi satt vid busshållsplattserna eller på fritids. Så mycket glädje, för när jag inte var hemma fick jag en paus. Jag hoppas att jag någon gång igen ska få uppleva dessa glädjerus, visst vi grät men vi grät tillsammans.

Idag är livet bättre och allt lite mindre, men jag längtar tillbaka till tiden, då jag gick bort till Jonas och Albin, hade inte sovit något alls, luvan på, tränade boxningsmoves samtidigt som jag lyssnade på "You where my everything" eller när jag och Amanda satt vid busshållsplatsen i timmar och bara snackade, om inget ingentligen men det var endå så kul, då hip hop var mitt liv, kollegieblocket min bästa vän. Tänkte slänga upp en länk till min dåvarande favoit som jag knarkade när sömnen svek, här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=ZTTiPFuYSIc

och nu en som påminner om tiden som var då,

http://www.youtube.com/watch?v=fR6Cm-yScEo


Jag år 2006


Jag År 2007


Jag År 2010

1 kommentar:

  1. önskar jag visste lite mer än de jag gör, önskar att man kunde hjälpa då det var kört. men det är ändå tur att man inte då fanns i din tanke.
    hoppas livet kommer tillbax på ett el annat sätt :)

    SvaraRadera