måndag 15 november 2010

Dikt

Kärlekens Baksida

Frontsoldaterna är skövlade
ett tjock mörker omger oss
Där vi är, är ingen plats utan långt in i skälen där ingen kärlek finns kvar
Där mörkret symboliserar Ensamhet, Hat, Svek och Skam
En kyla befinner sig över oss
Kanske är det vi som har skapat den
Men det är bara ju och jag nu
Vi står tätt, tätt
Kanske kommer du ge mig din hand och be om fred
Men du ska jag slå bort den
Som om jag har ett avtal med mig själv
Jag kommer inte visa någon nåd
Vi har gett oss in i en hård kamp
Med tårar, hat och blod
En kamp där allt är tillåtet
Inga fel, inga rätt
Där tårar kommer falla
Där lögner slår rot
Där hatet och sveket är starkast
Där vår stolthet är på spel
Där våra kännslor inte längre är männskliga
Där lögnerna och sveken har röjt sin väg igenom det mjuka skalet
Jag kommer spela mina pjäser med största aktsamhet
Jag kommer få dig ned på knä
Jag kommer visa dig vad smärta är
Jag kommer segra, Och då ska min segerfana vagga högt i skyn. // Av: Matilda Stigsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar