onsdag 5 januari 2011

Nya Sedeln

Vad jag har hört har de ju diskuterat (eller om det är bestämt) att införa en tvåhundrakronors-sedel. Nu har de ju startat en grupp på "Facebook" om att de vill ha Eddie Meduza på sedeln.

Jag antar att man ska låta dem ha sin grupp. Men ändå, jag tycker att det är löjligt. Varför skulle vi ha Eddie Meduza på tvåhundra-lappen? Personligen tycker jag att det skulle vara tusen gånger bättre att ha Astrid Lindgren i så fall. För alla i sverige vet vem hon är och hon har verkligen förgyllt de flestas barndom. Och inte bara barn i Sverige läser ju hennes sagor. Det är typ som om jag skulle säga att jag vill ha Timbuktu eller Petter på Sedeln för att jag gillar hip hop. Liksom, det funkar ju inte så!? Ska alla olika musik stilar få en egen sedel så eller?

Nej, den idén ger jag inte något för. Sen dissar jag inte Eddie som sångare, men någon måtta får det väll vara. Vadå ska vi trycka hans face på den och citera "Mera brännvin" på den eller. Och jo jag vet att Eddie har gjort seriösa låtar, men jag tycker inte att han ska bli belönad genom att ha sitt face på Svensk valuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar