måndag 6 december 2010

Ung & Bortskämd

Jag tycker att "Ung & Bortskämd" tycker jag är ren ut sagt skandalöst upplägg.

jag har inte följt det, kanske har sett tre eller två program. Men idag var det ju helt sjukt orättvist, och det gör mig bara irriterad.

JP (Jean-Pierre) förtjänade verkligen inte att åka hem i dagens program. Jag vet inte vad han har gjort tidigare i programmet som har gjort de andra deltagarna så grymt arga på honom. Men man måste väll ge JP en chans att ändra på sig. Och vist, han kanske enbart ändrade på sig för att imponera för föräldrarna. Men vem hade inte gjort drastiska ändringar när man nästan har åkt ut två gånger i rad? och så länge man sköter sina sysslor i huset tycker jag inte att man ska vara prioritet ett i utröstningen. För de är väll där för att lära sig att ta hand om sig själva!? Sen kanske han inte förtjänar att "vinna" eller hur detta program funkar. Men han skulle inte åkt ut idag.

Tidigare händelser i dagens program för de som inte har sett det. JP blev aldrig frågad om han ville gå på en promenad där alla skulle delta (de andra försvarade sig med att det inte var bestämt). JP och en annan manlig deltagare hade "bytt" matlagnings-tid med två Paulina och Karolina, för att de ville laga en tre-rättersmiddag till hela gänget. Och imellan varmrätten och efter-rätten låster resten av gruppen in sig i ett rum och "snackar skit" om JP. Till exempel "köper ni dethär", "JP bytte tid med oss bara för att föräldrarna skulle se detta". Vilket jag tycker är väldigt falskt, han man sådanna synpunker kan man tacka nej att delta i middagen, eller sitta ned i gemensam grupp och tala ut om problemet. Vilket skulle visa mognad hos alla. Det gjorde de självklart inte, vilket jag tycker är väldigt fel. Och alla kan ju hålla med på att om man får en idé (som till exempel i detta fallet, laga en middag) så vill man ju genömföra den så snabbt som möjligt och inte vänta. Om Paulina och Karolina nu uppfattade det som om han bytte tid samt genomförde idén bara för att imponera på föräldrarna kunde ju de nekat JP att byta "mat-tid" och sedan förklarat varför. Det som gör mig mest arg var föräldranas motivation när de även röstade ut JP, de uppfattade att det var synd om honom för att han inte tillhörde gänget. Vilket är helt sjukt, efter Paulinas pappas uttalande "Jag tycker att det är ren mobbing, och det är inte acceptabelt" (menat mot JP, och mathändelsen. Han menade på att resten av gruppen inte hade varit snälla.) Sen väljer de att rösta ut JP, när Paulina och Karolina till exempel sket i att städa och istället smiknade sig. När restan av hela gruppen städade. Deras ursäkt var att de gick upp mycket senare än restan av gruppen, men vad jag kunde se så hade inte en enda av de andra gjort i ordning sig utan de prioriterade städningen först. Vilket jag tycker är det programmet går ut på. Därför tycker jag att Karolina eller Paulina skulle vara den som åkte ut.

Jag kan förstå att man som förälder vill göra det lättare i livet för sina barn. Men att göra ens barns läxor, eller inte lära sitt barn laga mat eller städa. Anser jag bara gör livet svårare i längden. Jag detta tycker inte jag bara för jag är "avundsjuk", och för den som anser det. Kanske borde söka in till programmet nästa sesong, för de förstår kanske inte heller då vad livet går ut på.

1 kommentar:

  1. sjukt att inte det änns händer så! är dom rädda att han ska vinna el! jävla bortskämda skit ungar! karolina och paulina är ju bara för mkt! hoppas dom får några svåra uppgifter nu för det.

    SvaraRadera