tisdag 26 april 2011

Trött - Tisdag

Idag är jag trött, har haft så otroligt ont i benen. Det började igår när vi var ett gäng och skulle spela brännboll, så jag sköt iväg bollen och skulle börja springa. Då gjorde det ont i hela foten och lårmuskeln i vänster ben. Innan kände jag mig bara lite stel i fotleden, men när jag skulle springa visade sig ju en helt annan historia. Undra vad detta kan vara!? :/

Idag blir det att sova tidigt, ska jobba imorgon på något rivningsarbete. Vid "media markt" på solåsen. Ska kolla på "Grays Anatomy" sen blire att sova runt tio. Just nu kollar jag på plastkirurgi turisterna, det är ganska roligt när man kollar på det. Det är många som verkar åka till Thiland för att operera sig. Frågan är om det är så mycket billigare där nere, eller om man vill passa på att ta en semester medans man endå ska operera sig. För man måste ju slappna av på ett annat sätt ändå, det tror jag iaf.

Förr ville jag göra en bröstoperation. Tror de flesta tjejer har funderat på en operation av något slag. Dock har jag ändrat mig nu om bröstoperationen, jag kanske kan göra en efter man har fått barn och så ifall de blir för hängiga. Just nu har jag 75C och vad jag har fattat det som är den nog en ganska vanlig storlek. jag tycker att oftast nartuligt stora (då menar jag STOORA) inte är snygga de ser liksom hängiga ut. Jag vet att det är typ svin dyrt att köpa en riktig BH, men jag hade ju lätt investerat i det om jag hade haft väldigt stora.

Jag förstår inte varför människor snackar så mycket skit om skönhetsoperationer. Jag menar alla vill ju se bra ut, och man brukar ju säga att det viktigaste är vad en själv som person tycker. Därför tycker jag att om man är missnöjd eller bara vill ändra något på sin kropp, så tycker jag man ska få göra det. Dock  tycker jag inte att det ska skada någon eller en själv, sen ska man självklart ha pengar och hälsa till det. Och man ska alltid ha i bakhuvudet att man är finast som man är och utseénde är indivuduellt för var och en. Det gör mycket i våran personlighet, så att operera sig till en "Barbie docka" kanske inte är det bästa. Men som sagt är det upp till var och en. Bröst operation är nog uteslutet för min del, iaf i denna fasen av livet. Man vet ju aldrig vad som häder senare i livet, sen har vi cancer anlag i släkten inklusive bröstcancer, så vet inte om jag är en så bra kandidat till en bröstoperation, vet inte heller om de påverkar. Men sånt tar man vell rera på om det blir aktuellt.

Så vad jag vill komma är att; Du duger precis som du är, och det är DU som bestämmer över DIN kropp. DU som person förtjänar att må bra. Med eller utan operationer eller mindre ingrepp. ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar