tisdag 31 maj 2011

Anonyma brevet hem!

Allt i livet är gåtor, för dig är jag en gåta
Mina ord blir rader, rader och text
Men ord och rader kan vara så mycket
Ord och rader kan vara sorg
Ord och rader kan vara kärlek

om jag säger att du är kärlek för mig
En kropp är en bok, en livsbok.
Dina små, små gropar i kinderna
Det är kroppens text, lyckan har knackat på din dörr.
Men i ditt ansikte ser jag även text i din panna, bekymmer och ångerst
Dina ögon som inte lyser lika start beror på att ljuset bakom börjar tona ut
Men gråter man så blir blicken klarare och även vägen framför.
Vi står alla ensamma ett tag
Men vi är bundna genom hjärtats vener

Din kropp ändras för att du lever och när man lever
blir det avtryck. Livets bok skrivet på dig.

Skrivet av: Anonym

(matilda Stigsson är författarinnan och får inte kopieras.)


Dessa dikter är skrivna av mig Matilda Stigsson och får inte kopieras!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar