tisdag 31 maj 2011

Allbemanning - Skärstadal

Efter att ha jobbat på Allbemanning som har varit ett väldigt slitsamt jobb, och jag har haft många uppgifter som många människor kallar "skit göra", "negerjobb". Men jag har aldrig gett upp utan kämpat mig igenom smärtan i kroppen och fortsatt. Jag har fått jobben klara. Jag vill tjäna mina egna pengar och inte leva på min mamma eller pappa (vilket inte är något alternativ, för de har själva precis så det räcker till)

Första jobbdagen på skärstadal imorgon, även fast det inte är värdens bästa jobb och uppgiffterna inte alltid är så trevliga. Så är jag så stolt att jag inte är som de flesta andra ungdommar, många jag känner skulle inte tacka ja till dessa jobb. För det "passar inte dem." (Passar inte dem = Lata).

Jag tycker inte att jobba på ett ålderdomshem är "skitgöra" jag tycker att det är ett privilegie att få se till att de som en gång byggde upp det samhället jag lever i får den bästa vård som finns. Och jag tänker göra mitt bästa för att få mina pasienter att känna sig trygga med mig.

För en dag är det jag som ligger där, och då vill jag bli behandlad som en människa. Jag vill inte bli tänkt på som någon "skit göra". Jag vill att den som tar hand om mig gör sitt bästa för at jag ska må bra. De gamla är det bästa vi har, de är anledningen till att vi lever.

Tack till all vårdpersonal som ger sina pastenter sin värdighet och kärlek.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar